Wednesday 17 April 2013

SET KEGUGURAN RAMBUT

Masalah keguguran rambut sering menjadi persoalan?????

Di Sini saya dengan senang hati berkongsi testimoni sendiri selepas mengamal Esp dan Zinc Shaklee selama sebulan..
Sebelum nie,selepas bersalin..boleh dikatakan agak kronik juga lah masalah keguguran rambut saya...emm,rimas tau asyik sapu,kutip...
Risau juga.ye la...makin hari rambut makin nipis..
Dah try tukar syampu,sikat rambut,beli lagi produk2 lain...tp satu pun x menjadi,rambut je makin gugur..



Tp lepas je try Esp dan zinc...wow,memang best..rambut pun dah kurang gugur dah..
Amen..lepas nie klo bajet nak tambah b complex plak..
Untuk member2 kat luar sana..jangan ambil mudah tau masalah rambut gugur nie!!!
Cari penyelesaiannya secepat mungkin..
Saya gembira kerana berkenalan dengan Shaklee.Bukan sahaja cantik di luaran,di dalam pun mesti kena jaga juga tau...TQ Shaklee..

1. PROTEIN(ESP)

Kekurangan protein dalam badan adalah antara punca rambut tak sihat, gugur dan rapuh, kerana rambut dibuat daripada protein! Tapi banyak mana protein yang kita perlukan dalam sehari? Bergantung sebenarnya kepada peratus lemak dalam badan, berat badan dan aktiviti fizikal seharian kita. lebih banyak aktiviti fizikal, lebih banyak protein diperlukan dalam diet harian, bagi membolehkan protein memperbaiki dan membentuk otot badan. dan lebih banyak protein diperlukan untuk ibu hamil atau mereka yang terdedah kepada radiasi, mereka yang mudah dapat jangkitan penyakit. antibodi yang kita perlukan untuk melawan penyakit dibuat daripada protein. sebab tu kita perlu jumlah yang cukup untuk keperluan harian dan badan kita.

2. ZINK

Kekurangan zinc (dan mineral lain) berkait dengan keguguran rambut kerana ia boleh menyebabkan helaian rambut menjadi lemah dan lambat untuk tumbuh semula. apabila kita ada zinc yang cukup, ia membantu mempercepatkan pembentukan semula sel, pembinaan tisu dan pembaikan semual tisu yang rosak. zinc juga penting untuk maintain pengeluaran minyak di kelenjar yang melekat pada folllicle rambut, jadi rambut jadi lebih kuat.

3. B COMPLEX

Biotin dalam b-complex adalah sumber yg paling penting bagi pertumbuhan semula rambut. Bagaimana b-complex membantu masalah keguguran rambut? Pengambilan b-complex memastikan pengumpulan kolestrol pada kulit kepala dapat dikawal, memperbaiki aliran darah ke kulit kepala, menggalakkan pertumbuhan rambut, melindungi rambut dan kulit kepala kepada radikal-radikal bebas yg merosakkan, melebatkan rambut dan menyihatkan rambut supaya ia bersinar dan tidak rapuh.

4. MULTIVITAMIN

Apa lagi vitamin lain yang diperlukan untuk kesihatan rambut? vitamin A, H(Biotin), C dan E adalah antara yang utama diperlukan. jika product rambut yang kita beli tak menampakkan hasil, cuba lihat diet seharian dan pastikan vitamin-vitamin ini ada dalam makanan yang kita ambil.
Nak dapatkan semua ni dengan cukup setiap hari? saya cadangkan anda cuba ESP untuk sumber protein lengkap, Zinc complex, B-complex dan Vitalea bagi mengatasi masalah rambut gugur anda. kalau tak dapat nak pastikan semua ni ada dalam menu seharian anda, ini adalah jalan kedua terbaik kan?

 Sapa tak sayang rambut,rambut itu merupakan mahkota kepada kita terutamanya perempuan..
Cantik ke kalau kita perempuan nie botak ..tak kan.Hah,maka dengan itu sayangi lah rambut kita,jaga baik2 ok..

Untuk sebarang pertanyaan sila comment  dan jangan ketinggalan tau dapatkan harga yang terendah daripada saya...
01115885835/fb:anjelinaann90@yahoo.com












No comments:

Post a Comment